آی پی استاتیک چیست؟

ip static, آی پی استاتیک، سایت مشهد تانوما ثبت نام اینترنت مخابرات مشهد ثبت نام اینترنت مخابرات ایران ثبت نام اینترنت adsl ثبت نام اینترنت vdsl ثبت نام اینترنت ftth آی پی استاتیک بسته های حجمی تمدید سرویس اینترنت مخابرات ثبت نام اینترنت مخابرات مشهد، 2020، مشهد تانوما، ثبت نام ftth، ثبت نام vdsl، ثبت نام adsl، mtanoma.com

آی ‌پی استاتیک چیست؟

آی پی استاتیک یک آدرس آی پی (IP adress) است و بصورت یک عدد 32 بیتی می باشد و توسط شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی (ISP) به یک رایانه اختصاص داده می شود و ثابت می‌ماند. بعبارت دیگر آدرس آی پی (آدرس پروتکل اینترنت) به عنوان یک شناسه منحصر به فرد برای رایانه ای که به اینترنت متصل شده عمل می کند. رایانه ها با استفاده از آدرس های IP یکدیگر را در اینترنت مکان یابی و با هم صحبت میکنند، به همان روشی که افراد از شماره تلفن برای مکان یابی و صحبت با یکدیگر از طریق تلفن استفاده می کنند. آدرس آی پی می تواند اطلاعاتی مانند ارائه دهنده هاست و داده های موقعیت جغرافیایی را ارائه دهد.

بطور مثال هنگامی که کاربری می‌خواهد از سایت مشهد تانوما بازدید کند، رایانه‌اش از یک سرور، نام دامنه (DNS) که مشابه آن اپراتور اطلاعات تلفنی است، می‌خواهد تا عدد آی پی آدرس صحیح را دریافت کند. DNS نام دامنه را به آدرس IP برمیگرداند یا اصطلاحا نگاشت می کند که برای شناسایی در پروتکل شبکه الزامی است. در این هنگام، سرور DNS شماره آی پی را — مشابه با شماره تلفن — به مشهد تانوما پیوند می دهد و رایانه شما از پاسخی که دریافت می کند برای اتصال به سرور مشهد تانوما استفاده می کند.

آی پی آدرس چیست؟

آی‌پی آدرس (IP Address) یا نشانی پروتکل اینترنت (Internet Protocol Address) شماره ایست که به یک رایانه در حال اتصال به اینترنت اختصاص داده می شود، بوسیله این شماره میتوان به رایانه مربوطه دسترسی پیدا کرد و تبادل اطلاعات نمود. آی‌پی آدرس برای کامپیوترهایی که حالت سرور دارند و نیز کامپیوترهای کلاینتی که معمولا به روشی غیر از شماره گیری (Dial Up) به اینترنت متصل می شوند عددی ثابت است که همان آی پی استاتیک نام دارد اما برای رایانه های دیگر عددی متغیر است، یعنی هر بار که رایانه به ISP سرویس دهنده اینترنت وصل می شود، آی‌پی آدرس جدیدی به رایانه  داده میشود.

آیا آی پی استاتیک یک ضرورت است؟

آی پی استاتیک آی پی استاتیک ها در دنیای امروزی به طور معمول مورد استفاده قرار نمی گیرند. خرید آی پی استاتیک یک ضرورت است. کسب‌ و کارها اگر میزبان سرورها و وب‌ سایت‌هایی باشند که به درصد UPTime بالایی نیاز دارند به آی پی استاتیک نیاز دارند.

ip static, آی پی استاتیک، سایت مشهد تانوما ثبت نام اینترنت مخابرات مشهد ثبت نام اینترنت مخابرات ایران ثبت نام اینترنت adsl ثبت نام اینترنت vdsl ثبت نام اینترنت ftth آی پی استاتیک بسته های حجمی تمدید سرویس اینترنت مخابرات ثبت نام اینترنت مخابرات مشهد، 2020، مشهد تانوما، ثبت نام ftth، ثبت نام vdsl، ثبت نام adsl، mtanoma.com پیش شماره های مراکز مخابراتی مشهد

آی پی استاتیک چه کاربردی دارد؟

آی پی استاتیک برای انتقال صدا از طریق IP (VoIP) مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین جهت دورکاری کارمندان ادارات و دسترسی به رایانه خود در محل کار آی پی استاتیک یک ضرورت است. اگر آی پی استاتیک تغییر کند کارمند نیاز مند این است که هر روز آی پی استاتیک جدید را بداند. کارمندان با استفاده از یک نرم افزار دسترسی از راه دور و یک آی پی استاتیک می توانند به رایانه خود در اداره دسترسی داشته باشند.

یکی از دلایل مهمی که کسب‌و‌کارهای امروزی آی پی استاتیک خرید می‌کنند، دسترسی آسان از راه دور و میزبانی آسان سرور یا وب‌سایت است. مشترکینی که قصد راه اندازی دوربین مداربسته و یا ریموت زدن را دارند از آی پی استاتیک استفاده میکنند.

آی پی استاتیک، آی پی آدرس، نحوه دریافت آی پی استاتیک

نحوه دریافت آی پی استاتیک مخابرات

آی پی استاتیک را می توانید به راحتی و با کلیک نمودن بر روی دکمه پایین جدول تعرفه آی پی استاتیک خرید تا در سریعترین زمان ممکن آی پی استاتیک بر روی خط تلفن شما فعال گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *